Bolesne miesiączkowanie- co robić?

BOLESNE MIESIĄCZKOWANIE to przypadłość, którą pewnie zna każda z Was  To objawy pojawiające się przed menstruacją lub na jej początku. Właśnie dlatego każdej z nas przydałoby się comiesięczne zwolnienie z pracy i wszelkich obowiązków, aby zostać sam na sam z łóżkiem i pilotem do TV pod ręką, w tych dniach

Objawy jakie towarzyszą:

•  ból w okolicy podbrzusza i okolicy L-S
  •  wymioty, nudności
  •  bóle głowy
  •  a nawet omdlenia

ZNANE

Przyczyny mogą być wtórne  dysfunkcje/ choroby ginekologiczne oraz pierwotne kurczowe (ich przyczyną są m.inn: zaburzenia hormonalne w obrębie estrogenu/progesteronu w II połowie cyklu, wzrost aktywności współczulnej, lęk, złe ustawienie w obrębie kości miednicy, obecność endometrium z poprzednich cykli) lub zastoinowe (przyczyny m.inn: nieprawidłowe działanie przepony, żeber, dna miednicy, problemy z drenażem macicy)

CO ROBIĆ

po pierwsze: najważeniejsze, to wykluczyć wszystkie możliwe przypadłości ginekologiczne, czyli przyczyny wtórne bolesnego miesiączkowania LEKARZ GINEKOLOG
Jeśli lekarsko wszystko jest w porządku, najprawdopodobniej Twój ból wynika z przyczyny kurczowej lub zastoinowej. Możesz wtedy pracować z fizjoterapeutą.

W JAKI SPOSÓB

– postawa ciała
– nawyki codzienne
– praca na miednicy