Przydatne informacje

Drogie Pacjentki!

Od listopada w gabinecie fizjoterapii rozszerzona została oferta usług. Mianowicie dostępna jest diagnostyka poprzez ultrasonografię, czyli USG.

USG wykorzystuję do:

• diagnostyki rozejścia mięśni prostych brzucha
  • oglądu blizny po cesarskim cięciu oraz przesuwalności tkanek położonych pod nią
  • oglądu pęcherza i sprawności jego wypełniania oraz opróżniania się
  • oglądu pracy mięśni głębokich brzucha
  • diagnostyki funkcjonalnej dna miednicy- mięśni i ich pracy podczas aktywności
  • diagnostyki obniżenia narządów miednicy mniejszej
  • terapii, którą prowadzę w gabinecie

Serdecznie zapraszam do gabinetu!

Mam nadzieję, że  w Waszym życiu zawsze jest czas na relaks i złapanie oddechu? Pomiędzy gonitwą dnia codziennego jest to bardzo ważne, aby na chwilę zwolnić, usiąść, odpocząć, zrelaksować się. Równowaga między pracą i odpoczynkiem jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania. Każdy potrzebuje relaksu. Również mięśnie dna miednicy! Dlatego tak ważne, aby prawidłowo z nimi pracować. Nie tylko aktywacja i skurcz są istotne. Ważne, aby nauczyć się także prawidłowej relaksacji.
Dlaczego ważne abyś nauczyła się prawidłowej relaksacji mięśni? Jakie są objawy zbyt napiętych mięśni dna miednicy?

🌿 zbyt napięte mięśnie powodują ból w obrębie dna miednicy, ból podczas stosunku, ból w dolnym odcinku kręgosłupa
🌿 zbyt duże napięcie mięśni dna miednicy może spowodować wyciek moczu przy wzroście ciśnienia śródbrzusznego
🌿 długotrwałe złe napięcie mięśni dna miednicy przyczyni się do ich osłabienia
🌿 zbytnie napięcie dna miednicy spowoduje trudności w oddawaniu moczu
🌿 wzrost napięcia może dawać problemy z zaparciami
🌿 zbyt duże napięcie mięśni dna miednicy utrudni poród
Pamiętajcie o relaksacji, powodzenia🍀

Ważny temat! Dotyczy aż 56% kobiet w okresie ciąży 🤰🤰🤰
Dlaczego się pojawia?

* zmienia się Twoja postawa ze względu na rosnący brzuszek

* powiększa się lordoza lędźwiowa

* zaburza się statyka miednicy i kręgosłupa

* zmiany hormonalne powodują rozluźnienie spójności w obrębie miednicy

* jednocześnie powstaje napięcie w obrębie stawów biodrowo-krzyżowych i spojenia łonowego

* dochodzi do przeciążeń i napięć w dolnym odcinku kręgosłupa

* utracona zostaje stabilizacja odc. lędźwiowego

* powstają dysfunkcje mięśniowo- powięziowe i zaburzenia mięśniowe

* podrażnione zostają więzadła z powodu przeciążeń

Możesz pomóc sobie w tym okresie pracując z fizjoterapeutą za pomocą:

– odpowiednio dobranych ćwiczeń
– treningu oddechu
– masażu
– technik manualnych
– korekcji i treningu postawy
– modyfikacji złych nawyków dnia codziennego

Powodzenia 🌸🌸🌸🌸

Dzień dobry!

EMG już w gabinecie!

A oto ono 🏆🏆🏆 cudowne urządzenie, dzięki któremu zdziałacie cuda, ze swoimi mięśniami dna miednicy! Posiada funkcję m.inn. EMG, ETS, biofeedback’u. Dzięki specjalnej elektrodzie, która aplikowana jest do pochwy oraz połączeniu jej z aparatem, możliwe jest kontrolowanie mięśni dna miednicy, odczyt ich napięcia, nauka poprawnego używania i aktywowania tych mięśni. A przede wszystkim poprawne zbadanie mięśni.

W obrębie dna miednicy dzięki niemu: 👏 dowiesz się jaki jest stan funkcjonalny Twoich mięśni 👏 nauczysz się pracować mięśniami we właściwy sposób 👏 wzmocnisz swoje mięśnie 👏 nauczysz się relaksacji mięśni

Terapia i badanie zalecane bezwzględnie dla:

🎀 kobiet po porodzie

🎀 kobiet z wysiłkowym nietrzymaniem moczu

🎀 kobiet z „luźną” pochwą

🎀 kobiet z podwyższonym napięciem w obrębie dna miednicy

🎀 kobiet przed i po operacjach ginekologicznych

Czekamy w gabinecie 🌸🌸🌸

BOLESNE MIESIĄCZKOWANIE to przypadłość, którą pewnie zna każda z Was 🤐 To objawy pojawiające się przed menstruacją lub na jej początku. Właśnie dlatego każdej z nas przydałoby się comiesięczne zwolnienie z pracy i wszelkich obowiązków, aby zostać sam na sam z łóżkiem i pilotem do TV pod ręką, w tych dniach 🛌 Objawy jakie towarzyszą:
  •  ból w okolicy podbrzusza i okolicy L-S
  •  wymioty, nudności
  •  bóle głowy
  •  a nawet omdlenia

ZNANE ⁉️⁉️

Przyczyny mogą być wtórne ➡️ dysfunkcje/ choroby ginekologiczne oraz pierwotne➡️ kurczowe (ich przyczyną są m.inn: zaburzenia hormonalne w obrębie estrogenu/progesteronu w II połowie cyklu, wzrost aktywności współczulnej, lęk, złe ustawienie w obrębie kości miednicy, obecność endometrium z poprzednich cykli) lub zastoinowe (przyczyny m.inn: nieprawidłowe działanie przepony, żeber, dna miednicy, problemy z drenażem macicy)

CO ROBIĆ ⁉️⁉️

po pierwsze: najważeniejsze, to wykluczyć wszystkie możliwe przypadłości ginekologiczne, czyli przyczyny wtórne bolesnego miesiączkowania 👀LEKARZ GINEKOLOG⚠️
Jeśli lekarsko wszystko jest w porządku, najprawdopodobniej Twój ból wynika z przyczyny kurczowej lub zastoinowej. Możesz wtedy pracować z fizjoterapeutą.

W JAKI SPOSÓB♀️♀️♀️

– postawa ciała
– nawyki codzienne
– praca na miednicy